Prvomajska proslava tradicionalan je povod za okupljanje obitelji, rodbine i prijatelja. Centralni dio proslave svakog važnog događaja u hrvatskoj i lokalnoj slavonskoj kulturi je konzumacija mesa. Velike količine mesa.
Crveno meso – poput svinjetine, teletine i junetine – bez obzira na nutritivnu vrijednost i utjecaj na zdravlje – uživa viši status i ugled od beskrvnog mesa peradi (najčešće piletina i puretina). Dijelom se to može objasniti privlačnosti crvene boje koja asocirna na esenciju života i snagu, no većina konzumenata će ipak pokleknuti pred gurmanskom rapsodijom mirisa, boja, teksture i okusa.
Priprema sirovog, neprerađenog mesa na otvorenoj vatri (roštilj, grill, ražanj, tanjurača, peka, kotlovina, kotlić…) je kompliciran postupak koji zahtijeva mnogo utrošenog vremena, truda i ljubavi. Prethodna priprema uključuje jednostavne postupke kojim bi se očuvala izvornost mesa – rezanje, filetiranje, sjeckanje, nabijanje na ražanj. Okusi se naglašavaju pomoću nekoliko vrsta začina i kratkim mariniranjem, pri čemu se nepoželjnim (pa čak i odbojnim) smatra korištenje industrijskih umaka, bojila i pojačivača okusa.
Korištenjem jednostavnih pomagala poput kuharske vilice, hvataljki, četkice za premazivanje ili kuhače sirovo se meso na idealnoj temperaturi dugotrajno termički obrađuje i oblikuje: svinjsko meso tako postaje svinjetina, pileće meso – piletina i dr. Prigotovljavanje često puta završava ritualom polijevanja mlakog piva uz kušanje i nezaobilazni usklik: „Gotovo je!”.
Tehnika i vještina pripreme hrane na otvorenoj vatri izvan kuće visoko je vrednovana u odnosu na druge načine pripreme (prženje, kuhanje u vodi i sl.) koji se obavljaju unutar kuće. Meso i mesne prerađevine u tradicijskoj slavonskoj kulturi predstavljaju gotovo fetišistički predmet žudnje i obožavanja, te stvara vlastiti vrijednosni sustav za procjenu ostale hrane. Simbol bogatstva i obilja, materijalne sigurnosti i ekonomske moći, snage i gurmanskog uživanja u jednostavnosti življenja. Upravo je Praznik rada savršen povod za razmišljanje nad fenomenom mesa u slavonskoj kulturi.