Naši nadareni učenici puni entuzijazma, u svibnju i lipnju, uspješno su odradili svih 10 radionica, kako bi ponosno predstavili svoju interaktivnu igru, ali i predstavili svoje zanimanje i školu. Novostečeno znanje i vještine u području ekonomije, nesebično su predstavili svojim kolegama u školi, ali i u vinkovačkim osnovnim školama. Ukupno je sudjelovalo preko 150 sudionika.
Svaka od radionica trajala je dva školska sata, prilikom koje su se sudionici upoznali sa osnovnim ekonomskim pojmovima, podijeljeni u četiri tima. Kroz implementaciju istog u poslovni plan tj. ciklus, u trajanju od jednog mjeseca, podijeljenog u četiri faze, nadarenim učenicima bilo je zanimljivo pratiti tehnike i strategije sudionika. Svoju spretnost u vođenju, planiranju i kontroli prepoznala je većina sudionika, te nam je izuzetno drago, što smo ih kroz igru upoznavali sa izazovima poduzetništva.
Pri svakoj od radionica učenike bismo pitali: „Jeste li uživali u igri i naučili nešto novo?“. Uvijek smo dobili pozitivne komentare, a jedan od odgovora bio je upravo naslov ovoga teksta, koji točno karakterizira atmosferu igre.
Vjerujemo da je sama strategija igre bila ključna za postizanje pozitivnih komentara kod sudionika. Za primjer, navesti ćemo samo jednu situaciju:
Sudionici su na početku igre sami odabrali svoj tim (plavi, zeleni, žuti ili crveni), pa smo tako imali timove koji su bili u sastavu od samo dva člana, dok su neki brojili pet članova. Koliko je nevažna brojnost, nego kvaliteta pojedinca u timu, ubrzo su shvatili. Ovim odabirom vodili su se isključivo osobnim interesima i stavovima, te do kraja igre nisu mogli mijenjati svoje pozicije. Na kraju igre, gotovo svaki tim zaključio je kako se makar i u improviziranom poslovnom okruženju ne treba voditi osobnim društvenim životom, nego kreirati i sudjelovati u poslovnom okruženju, gdje će svaki od članova tima uspješno doprinijeti poslovnom rezultatu, na dobrobit sebe, ali i okruženja u kojem djeluje i radi.
Realizacijom radionica naš projekt službeno završava, no igra ide dalje. Zainteresiranost osnovnih škola, kako učenika tako i kolega nastavnika, ne jenjava, pa ćemo sa promoviranjem financijske pismenosti i poduzetničkog duha nastaviti i sljedeće školske godine. Izvrsnu promociju sebe i svoga zanimanja prepoznali su i nadareni učenici, koji se vesele nastavku igre. Meni kao mentoru projekta, pripala je čast voditi i usmjeravati nadarene mlade ljude, u istraživanju njihovih poduzetničkih potencijala. Ovim putem zahvaljujem im na tome, u nadi da će njihova znatiželja samo rasti.
Mentor projekta: Maja Vidić