Od 7.-11. listopada 2024. u Rimu se održavala edukacija za nastavnike iz Hrvatske, Italije, Njemačke i Srbije u sklopu projekta „Voice of Vocation“ koje provodi Hrvatsko debatno društvo iz Zagreba u sklopu Eramus+ projekta KA2: opće obrazovanje. Cilj edukacije bio je osnažiti nastavnike kroz teorijsku i praktičnu primjenu debatne metodologije u nastavnom procesu. Koje su vrste debata, koja su pravila te kako provesti debatu u svim strukovnim predmetima su samu neke od stvari o kojima smo slušali. Debatne metode potiču kritičko mišljenje, osnažuju učenike, podižu samopouzdanje i uče ih javnom nastupu te su kao takve idealne u nastavnom procesu. Debate i debatne radionice mogu se provesti kroz sve strukovne predmete i učiniti nastavu zanimljivom, a učenike potaknuti na kritičko mišljenje. Svjedoci smo vremena kada učenici premalo čitaju, vokabular im je sužen i općenito ne znaju objasniti svoja razmišljanja i promišljanja i upravo je debata stvorena za poticanje mišljenja, širenje vokabulara, ali i drugih jezičnih i kognitivnih vještina. Susret nastavnika iz Njemačke, Italije, Srbije i Hrvatske dao je jednu višu dimenziju dijeljenjem iskustava, a zajednički zaključak je da su učenicima potrebne ovakve metode i oblici rada kako bi se razvijali u ispravnom smjeru. Osim teorijskog dijela kojeg su držali sjajni predavači Ivona Anić i Darija Jeger iz Hrvatskog debatnog društva te Gianluca Casa iz Italije, nastavnici su odradili i praktični dio. Nastavnici su bili podijeljeni u grupe i raspravljali, istraživali i iznosili svoje ideje i mišljenja baš kao učenici. Zadnji dan edukacije nastavnici su iščitali metodološki vodič te dali svoje sugestije i primjedbe. Vodič i tool-kit će poslije moći svi nastavnici koristiti u svome radu. Ne treba zaboraviti ni na prekrasan Rim koji je svojom ljepotom i baštinom samo zaokružio jednu prekrasnu priču. S ponosom možemo reći kako u ovom projektu Srednja strukovna škola sudjeluje kao pridruženi partner i kako je ovo još jedan sjajan projekt i nastavak još uspješnije dugogodišnje suradnje.
Mirna Dovhanj, prof.






