Konzumerizam

U ovo adventsko vrijeme pomodnog natjecanja u iskazivanju radosti potpuno zaboravljamo pravi smisao iščekivanja Božića: duhovnosti, radosti s obitelji i prijateljima te humanosti prema drugima. U našoj školi potičemo kritičko ispitivanje društvenih pojava, stoga je i naša učenica – u sklopu samostalnog sociološkog istaživanja – ispitala fenomen suvremenog konzumerizma te izradila ironično britak plakat.

“Konzumerizam se može promatrati kao “instant filozofija potrošačkog duha”. Korisnici/ovisnici osjećaju pritisak biti “u trendu” jer im agresivne korporativne marketinške kampanje nameću konzumerizam kao paradigmu uspješnog života. Anksiozno teže novim potrošačkim trendovima, senzacionalnim iskustvima, ekzibicionizmu sve do opsesivno-kompulzivne želje za stvaranjem slike o sebi koju promovira nova potrošačka (anti)kultura. Društveno-humanističke znanosti shvaćaju konzumerizam kao suvremenu kulturu materijalnog preobilja, što rezultira različitim društvenim devijacijama. Agresivnoj medijskoj promociji osobito su podložna djeca i mladež.”